Monday in KC!

Jag har tänkt i flera dagar att jag ska uppdatera bloggen men jag har faktiskt inte haft tid eller lust! Har bättre saker för mig än att sitta vid datorn faktiskt! 😉

***

3 veckor i USA ~ Kansas City.. vad hände? Dagarna går fortare än någonsin och det gillar jag inte!! Som tur är har jag 25 dagar kvar innan jag åker till Costa Rica vilket jag är supertaggad till såklart men just nu njuter jag av tiden här med min andra familj! 😀 Och efter Costa Rica har jag ytterligare 9 dagar innan hemfärd.. den vill jag inte ens tänka på just nu! Det bästa med de 9 dagarna är att jag får spendera 4 av dem med Ruth som kommer hit 21 mars – 4 april!

Jag har hittills haft det hur bra som helst! Umgåtts massvis med barnen, spelat spel, varit på alla deras olika matcher (basket och hockey är vad som är ”in season” just nu) ~ mycket duktiga är de allesammans! Vi har ätit massvis av god mat och självklart har jag hunnit med att träna en hel del också! Älskar Carriage Club och alla dess olika pass! Shopping har det blivit en del utav också men försöker hålla mig så gott det går även om det finns huuuuuuur mycket som helst! Tur att jag hjälper till med lite allt möjligt i Linas företag (merseaco) så jag får några extra dollar emellanåt! 😉 Ett gäng bio:s har jag också hunnit med och även några promenader med bästa Ruby såklart!!

Igårkväll var det Superbowl för hela slanten ~ ”hela tjocka släkten” var här! Vi var 22 stycken, varav 9 vuxna och resten barn i åldrarna 17 månader ~ 14 år! 😉 Och detta är bara på Dans sida! 😛 Stor stor släkt!! Men väldigt roliga och trevlig allesammans!! Alla var glada att se mig så det känns ju väldigt bra, som en i familjen helt enkelt!! Och gällande Superbowl så ÄLSKAR jag alla galna reklamer dom har!!!! 😀

Veckan som kommer är jag själv med kidsen onsdag ~ söndag då Lina & Dan ska till Cabo ~ Mexico för att fira Linas födelsedag (hennes present från Dan) så det blir nice!! Vi får se vad vi hittar på för kul.. förmodligen har alla fullt upp med allt möjligt till höger och vänster så det blir nog rätt lugnt för min del!

När jag ändå är inne på kidsen så är alla skolor inställda imorgon då vi väntar en gigantisk snöstorm.. dvs. ca 2 dm snö! 😉 Lite skillnad mot hemma men det har att göra med icke fungerande snöplogning, alla public schools och de stackars barn som inte har råd med vinterkläder och åker “skitbuss” till skolan och lite andra omständigheter!

 ***

Just ja, hade jag inte åkt till Costa Rica så hade jag fått följa med ”hela tjocka släkten” till Turks & Caicos (en ö i Karibien) över Spring Break! Lina var t o m lite ledsen att jag inte kunde följa med men såklart superglad att jag ska till Costa Rica en hel månad! Hade jag vetat det något tidigare hade jag alltid kunnat göra båda delarna.. haha! Tyvärr kan man inte få EXAKT allt här i världen! 😉

 ***

 Och nu när jag ändå kommer ihåg det så letar Lina efter någon som kan hjälpa till under sommaren (och kanske lite längre) med barnen, dvs. köra kidsen till höger och vänster m.m då både Lina & Dan jobbar! Säkerligen kommer personen även få hjälpa till lite på företaget emellanåt också! Så om någon är sugen, eller känner någon annan som är sugen.. let me know! Flygbiljetten är betald, pengar veckovis/månadsvis är såklart också aktuellt efter överenskommelse och sovrum/mat likaså! Det är en underbar familj på alla sätt och vis (annars skulle jag inte vara här) och hade jag inte min aspirant att slutföra hade jag definitivt stannat eller kommit tillbaka över sommaren! 😀 Så, som sagt.. hör av er.. lämna ett meddelande i bloggen, på facebook.. vart som helst.. så hör jag av mig! Best opportunity ever!! 😀

 ***

 Det var en liten uppdatering från mig på andra sidan Atlanten! Lite bilder har ni ju redan sett på Instagram & Facebook!

 XOXO

Leave a comment